3 Belangrijke Herinneringen voor (Online) Ondernemers

Gisteravond had ik een ontzettend leuk en gezellig etentje met een aantal online top-ondernemers (onder andere Mitchel van Duuren, Stijn Zeeman & Martijn Rijntjes). Heerlijk om een avondje te ouwehoeren met like-minded mensen die er ongeveer een soortgelijke business en leven style op nahouden. Inspirerend en motiverend!

Nadat Mitch me op het feit wees dat ik écht te weinig blog op Emarky.nl heb ik daar (bij deze) direct een actiepunt van gemaakt door een video op te nemen met 3 (belangrijke) dingen die ik me gister – tijdens de meeting met andere ondernemers – herrinerde. Geen van de punten zijn “nieuw” – maar dat maakt ze niet minder belangrijk.

Met name de eerste twee punten is zowel bij mij als bij vele andere ondernemers een ondergeschoven kindje. Zonde, want het kan zoveel meer opleveren als je deze punten wél goed aanpakt!

Het eerste punt is direct ook de reden dat ik hier zo weinig heb geblogt (en dat verzacht dus de pijn – ik ga in zekere zin vooruit!).

Benieuwd waar ik het over heb? Bekijk onderstaande video voor het complete verhaal:

Een fijn weekend allemaal!

Wilco

Over Wilco de Kreij

Wilco is een 26-jarige internet ondernemer met een grote passie voor online marketing. Hij heeft door de jaren heen vele verschillende (online) ondernemingen opgezet, in zowel binnen- als buitenland. Je vindt hem ook op Twitter & Google+.

Reacties

  1. Leuke video Wilco, direct even gedeeld :). Opgenomen met je nieuwe camera? Ik ben het helemaal eens met je punten, vooral de laatste want ik heb bijvoorbeeld erg veel energie en inspiratie opgedaan na ons etentje! Zelf wil ik ook meer video doen, nu nog even de tijd vinden :).

    • Ha Christian! Zag het ja – bedankt! En ja, met de nieuwe camera opgenomen. Zag achteraf dat de belichting nog niet helemaal goed is – zitten nog wat kleine schoonheidsfoutjes in. 

      Wat betreft de tijd vinden voor video: voor mij is het sneller dan teksten schrijven! De hele setup (statief / belichting etc) staat allemaal klaar, heb wat tape op de vloer geplakt zodat ik precies weet waar ik moet gaan staan. Het is (letterlijk) een kwestie van op de knop drukken en de video draait :) 

      Fijn weekend!

  2. Hallo Wilco,

    Leuke video. Het eerste puntje wat je aanhaalt, veel verschillende ideeën hebben en allemaal uit willen werken, komt me ontzettend bekend voor. Moet echt de rem er bij mezelf ophouden merk ik.

    Om even te reageren op het laatste gedeelte uit je video. Persoonlijk vindt ik een video wel prettig. Het is wat losser, informeler en relaxter. Komt natuurlijk ook persoonlijker over, wat ook in het filmpje naar voren komt ;)

    Een filmpje maken is voor jou en ons misschien leuker en makkelijker, maar SEO-technisch is dit toch ontzettend onhandig? Je zult nooit goed geïndexeerd worden op één van de punten in je filmpje, omdat deze nergens genoemd worden. 

    Ben benieuwd hoe jij tegen dit laatste puntje aankijkt. 

    Christian 

    • Ha Christian! Bedankt voor je feedback! Wat je zegt, video is net even wat persoonlijker en scheelt bovendien flink wat tijd – ik ben niet de snelste schrijver (blijf dingen aanpassen etc). 

      Je hebt gelijk wat betreft Google – maar om eerlijk te zijn ben ik me daar de laatste jaren steeds minder druk om gaan maken ;) Een oplossing is om een transcription toe te voegen (zowel aan blogpost, maar bijv. ook als ondertiteling in de YouTube video zodat die er ook op gevonden kan worden). Dat is echter weer een afweging van tijd, en daar heeft Emarky.nl me net weer te weinig focus voor ;) 

      Fijn weekend!

  3. Leuk om een keer de persoon achter emarky te zien:), een video geeft toch altijd een ander ´beeld´. 

    Altijd een geruststellende gedachte om van andere ondernemers te horen dat ze ook moeite hebben met deze punten. Het gaat er in feite om dat ´focus´ altijd top of mind zou moeten zijn, echter merk ik ook zelf vaak dat dit op bepaalde momenten weer naar boven komt waardoor je hier écht werk van maakt maar vervolgens toch weer weg ebt.. 

    Nu is de vraag, hoe kun je hier CONSTANT zo goed mogelijk mee omgaan en niet alleen wanneer je met de neus op de feiten wordt gedrukt via een blogpost:)..

    Leuke post!

    Gr. Frano

    • Dat doe je dus onder andere door punt 3 toe te passen: door vaker met soortgelijke ondernemers om te gaan zodat je vaker met de neus op de feiten gedrukt wordt ;-) Bedankt voor je reactie Frano – leuk!

  4. Waar het naar toe gaat met Google is gebruikers die op je website komen om vervolgens daar iets te zien of te doen. Een video mag dan wel op zich NIET scoren google maar het bindt wel een bezoeker in dit geval 6.17 minuten vast op deze pagina. Als een bezoeker binnenkomt via google op deze pagina en NIET binnen 20 seconden weer terug is bij google dan weet google dat de zoekwoorden waarop deze pagina gevonden is een match is, de bezoeker krijgt waarvoor hij gekomen is dan is iets wat google wil.De meeste mensen die ONLINE geld verdienen zijn echter vaak eenmans bedrijfjes en met genoeg dingen die ze willen uitvoeren maar de tijd niet voor hebben.Op zich doet Emarky dit goed al is natuurlijk elk thema weer anders.
    Ken je publiek en waar waarvoor het naar jouw site komt is een goede tip die ik allen wil meegeven.

  5. Hey Wilco, goede tips! Hoe heb je de witte backgr gemaakt?

    • De witte background heb ik gemaakt door een wit doek op te hangen waarop een aantal (bouw)lampen gericht staan zodat het doek overbelicht raakt. Zelf sta ik daar ± een halve meter tot een meter voor, en heb ik 2 spotjes op mezelf gericht omdat ik zelf anders (t.o.v. de achtergrond) onderbelicht zou zijn.

      Aangezien ik simpele lampen heb gebruikt heeft de totale setup me nog geen €100,- gekost (excl. camera uiteraard, die heb ik vorige week ook nieuw gekocht – Nikon D5100).

  6. Coen Olde Bijvank zegt:

    Goed bezig Wilco, leuk filmpje! #top

  7. Eens – veel mensen verschuilen zich achter hun computer.. Of beter: ze doen niet wat er nodig is om hun business tot een écht succes te maken :) 

  8. stijnzeeman zegt:

    Hi Wilco,

    Daad bij woord. Nice. :-)

    Absoluut waar van die focus. Ik snap niet waarom we dat niet eerder hebben gedaan. Alles wordt daardoor zo eenvoudiger en het levert ook nog eens meer op. 

    Maar goed. Neemt niet weg, dat het wel onwijs spannend is om je zo te focussen op 1 doel. Ik ben blij dat wij het gedaan hebben en hoop dat jij en je lezers het ook gaan doen met natuurlijk ook een onwijs goed resultaat.

    En op je 2de tip: 
    Absoluut waar. Dat is waarom wij onze service zo belangrijk vinden. We hebben daar iemand voor aangenomen, zodat je als klant zijnde altijd een goed antwoord krijgt (en dat die niet blijft liggen of onbeantwoord blijft). Dat zouden we zelf ook verschrikkelijk vinden, dus willen we dat onze klanten ook niet aandoen.

    Klanten waarderen dat enorm. Terwijl het eigenlijk normaal hoort te zijn, toch?

    Spreek je snel weer. Het lijkt mij leuk om eens te squashen.

    Groet, Stijn

    • Yes – actie is het toverwoord ;-) 

      Wat betreft focus: dat is echt iets waar het bij mezelf ontbreekt.. Heb mezelf inmiddels zover dat ik (zoveel mogelijk) op één ding tegelijk focus i.p.v. (te) veel projecten naast elkaar.. Nu nog leren dat voor een lange tijd te blijven doen – ik switch te vaak van project (het opzetten van nieuwe business is dan ook het leukst om te doen – vandaar).

      Je verhaal (van “van alles doen” naar FOCUS) heeft me wel geïnspireerd om dat ASAP beter op te pakken – bedankt!

      Spreek je,

      Wilco

  9. Fritswiedekker zegt:

    Grappig verhaal. Waarom wijk je van sierlijke bescheidenheid en noemen jullie jezelf top-ondernemers

    • Noem mezelf niet zozeer een top-ondernemer, maar durf dat wel te zeggen van de mensen die ik daar noem. Ken hun verhaal en weet hoe ze er gekomen zijn, en daarop gebaseerd vind ik deze gasten stuk voor stuk top-ondernemers :)

Laat wat van je horen

*


  • cheap nfl jerseys
  • wholesale jerseys
  • wholesale nfl jerseys china
  • cheap super bowl jerseys