Affiliatedag 2008, bedankt!

Gisteren was het zover, de eerste affiliatedag werd werkelijkheid in De Fabrique in Utrecht! Dankzij Aart Wallet, Michael Rijken, Paul Schoenmakers en BBP/Twinkle werd het een groot succes!

De dag begon met de keynote van Kristopher B. Jones, President & CEO van Pepperjam. Een inspirerend verhaal over zijn successen in affiliate marketing over de afgelopen jaren. Je merkte wel het typisch Amerikaanse door zijn presentatie: Erg vol zijn van zichzelf. Al met al een goede, inspirerende & motiverende keynote!

In de eerste parallelsessie was ik van plan om naar Vincent Heidinga te gaan, maar deze was helaas verhinderd. In plaats daarvan ben ik naar de presentatie van Eduard Blacquière over affiliate marketing & search gegaan. Ik had gehoopt dat er iets meer in de diepte gegaan zou worden en ik er wellicht wat nieuwe of opmerkelijke dingen op zou steken, maar helaas was de presentatie meer op de beginnende affiliate of adverteerder gericht. Voor dit publiek ongetwijfeld een interessante en leerzame presentatie, welke overigens ook hier te bekijken is. Kudos voor Eduard om zo snel nog in te kunnen vallen voor Vincent!

De tweede parallelsessie heb ik het panel over loyalty programma’s met Stijn Kruijssen, Bart Pluis, Ramon Casander en Bas Drogtrop bijgewoond. Een goed panel waar leuke vragen uit voort kwamen. Jammer dat de tijd zo weer om was en we weg moesten toen de discussie net begon warm te lopen.

Hierna heb ik de Affiliate Marketing 3.0 presentatie van Yuri van Geest. Wellicht te weinig verband met affiliate marketing, maar daarom niet minder interessant! De presentatie was vooral gevuld met zijn toekomstbeeld wat betreft mobiel internet en de mogelijkheden die daarmee gepaard gaan. Ik ben het helemaal met hem eens dat deze technologieën de komende jaren skyhigh zal gaan!

De dag werd – qua lezingen – voor mij afgesloten door Joost de Valk met een presentatie over het samenwerken tussen adverteerders en (top)affiliates. Hij was van mening dat adverteerders en affiliates meer de handen ineen moeten slaan door informatie te delen, waarbij een externe partij mee rondom de tafel moet gaan om de boel te coördineren. Ik ben het er mee eens dat er meer samenwerking zou moeten zijn en dat het goed kan zijn als hier externe partijen (zoals OneToMarket) zich mee gaan bemoeien, maar ik denk – en hoop – dat de tussenkomst van een dergelijke partij maar tijdelijk noodzakelijk is. Ik hoop dat met dergelijke initiatieven de netwerken voldoende worden wakker geschud om deze verantwoordelijkheden zelf te nemen. Al met al een zeer goede en heldere presentatie waarbij hij z’n mening goed klaar had staan. Top Joost!

Naast de lezingen – waar ik overigens al met al weinig vernieuwende dingen te horen heb gekregen – stak de rest van de dag ook tip-top in elkaar. Het programmaboekje was netjes verzorgd, de catering was goed en de locatie beviel super! Zowel tussen de lezingen door als tijdens de borrel achteraf een boel bekende en nieuwe mensen gezien en gesproken.

Al met al een topdag en zeker de moeite waard. Op naar Affiliatedag 2009!

Over Wilco de Kreij

Wilco is een 26-jarige internet ondernemer met een grote passie voor online marketing. Hij heeft door de jaren heen vele verschillende (online) ondernemingen opgezet, in zowel binnen- als buitenland. Je vindt hem ook op Twitter & Google+.

Reacties

  1. Dank voor het compliment! Ik snap je commentaar over dat het tijdelijk zou moeten zijn, de ervaring in het buitenland leert echter dat dat zelden zo is. Daarnaast is de kennis die wij door onze andere relaties met klanten hebben juist zo goed, en moet dus ook die crossover gemaakt worden.

  2. Ik sluit me aan de Joost. Deze kennis kan een netwerk niet hebben omdat ze veelal geen focus hebben op een branche. De enige concurrentie zou vanuit niche affiliate netwerken kunnen komen. Aan de andere kant kunnen bedrijven zoals OneToMarket en AdFiliate zelf ook een niche netwerk starten en daarmee concurrentie vormen voor de bestaande netwerken. Wij hebben immers specifieke kennis van een branche en praten op een andere manier met adverteerders en affiliates

  3. Erdinc Sacan zegt:

    Mooi samengevat! We waren als netwerk erg tevreden over de opkomst en de kwaliteit. Er waren wel veel adverteerders aanwezig en iets minder affiliates. Misschien moeten we volgend jaar meer reclame maken richting de affiliates. Zodat het evenwichtig wordt.

Laat wat van je horen

*


  • cheap nfl jerseys
  • wholesale jerseys
  • wholesale nfl jerseys china
  • cheap super bowl jerseys