De wetenschap van overtuigen

Als (online) marketeer ben je bezig met overtuigen – of je het nu wilt of niet. Je kunt nog zo’n goed product en nog zo veel exposure hebben: als je niet overtuigend genoeg bent, ben je nergens. Niet voor niets dat er al tientallen jaren volop onderzoek wordt gedaan op dit gebied.

We willen graag geloven dat alle beslissingen die we maken geïnformeerde beslissingen zijn. In werkelijkheid zijn er echter vele (vaak onbewuste) triggers die het mensenlijk gedrag beïnvloeden. Waarom zou je daar als marketeer geen gebruik van maken?

Robert Cialdini – één van de experts op het gebied van overtuigen – heeft een verhelderende video online gezet waarin hij… wel… kijk zelf zou ik zeggen ;) Zéker een aanrader! 

Over Wilco de Kreij

Wilco is een 26-jarige internet ondernemer met een grote passie voor online marketing. Hij heeft door de jaren heen vele verschillende (online) ondernemingen opgezet, in zowel binnen- als buitenland. Je vindt hem ook op Twitter & Google+.

Reacties

  1. Bedankt voor het delen Wilco, erg gaaf gemaakt ook!

  2. Tips komen uit het book YES! 50 Scientifically….. http://www.amazon.com/Yes-Scientifically-Proven-Ways-Persuasive/dp/1416576142 waar wel meer goodies worden verteld :)

  3. Super tips, bedankt voor het delen!

  4. Hi Wilco, ik heb genoten van de video.
    Zo mooi om te zien hoe belangrijk je gekozen woorden zijn.
    Wat een effect kan het hebben, prachtig!

Laat een reactie achter bij Scott de Jong Reactie annuleren

*


  • cheap nfl jerseys
  • wholesale jerseys
  • wholesale nfl jerseys china
  • cheap super bowl jerseys