Publiek is machtig

JerichoMet de moderne communicatietechnieken wordt het contact tussen bedrijven en consumenten steeds socialer en interactiever. Dit zorgt niet alleen voor meer transparantie, maar maakt het publiek ook machtig, machtiger dan de bedrijven zelf.

Een goed voorbeeld is CBS, die onlangs de serie Jericho van de buis haalde. In eerste instantie werd er door fans een petitie opgezet, die inmiddels ruim 108.000 keer is beschreven. CBS schoof het aan de kant, aangezien de serie volgens hen te weinig kijkers trok en het gaat nu eenmaal om harde cijfers, niet om een (kleine?) kern van kijkers.

Hierop volgde een actie waaruit de kracht van de consument echt uit op te maken is: Er werd een samenwerking aangegaan met Nutsonline, via waar men enkele dollars aan noten naar CBS kon versturen. Waarom noten? Daarvoor moet je de serie zien ;) Alles bij elkaar zijn er momenteel al ruim 18.000 kg aan noten verstuurd naar CBS.. ACHTIENDUIZEND!! In totaal is dit 54.000 dollar aan donaties.

Het mooie van dit verhaal is, is dat het lijkt dat CBS gebogen is voor de macht van de consument. De serie gaat wellicht geen seisoenen meer door, maar het ziet er naar uit dat ze de kijkers in ieder geval tevreden willen stellen door er een einde aan te schrijven. Hulde!

Over Wilco de Kreij

Wilco is een 26-jarige internet ondernemer met een grote passie voor online marketing. Hij heeft door de jaren heen vele verschillende (online) ondernemingen opgezet, in zowel binnen- als buitenland. Je vindt hem ook op Twitter & Google+.

Laat wat van je horen

*


  • cheap nfl jerseys
  • wholesale jerseys
  • wholesale nfl jerseys china
  • cheap super bowl jerseys